Hoe lang van te voren moet ik boeken?
Zodra je je keuze hebt gemaakt om door ons je bruidskapsel en bruidsmake-up te laten verzorgen raden wij je aan direct te boeken. Vanaf april tot en met oktober is het erg druk en hiermee voorkom je teleurstellingen.

Hoe kan ik boeken?
Op de website kan je ons online boekingsformulier invullen. Als je dit invult krijgen wij al je belangrijke gegevens binnen en kunnen we je boeking snel verwerken.

Kan ik eerst een offerte ontvangen?
Al onze prijzen staan overzichtelijk op onze tarievenpagina. Mocht je toch eerst een prijsofferte willen ontvangen dan kan dat uiteraard ook. Op onze website vind je het online offerteformulier. Ben je tevreden met de offerte dan kan je deze eenvoudig omzetten in een boeking door deze online te accepteren. Je hoort dan snel van ons of we nog beschikbaar zijn op jouw trouwdag.

Berekenen jullie ook reiskosten?
Wij rekenen alleen reiskosten als de afstand enkele reis naar de locatie van de proefsessie of trouwlocatie meer is dan 30 kilometer verwijderd van de woonplaats van de bruidsstyliste. Aangezien wij stylisten door heel Nederland en België hebben zal dat nauwelijks voorkomen. Wij zullen dit altijd vooraf melden zodat je niet voor verrassingen komt te staan! Eventuele overtochtskosten (bijvoorbeeld naar Texel) worden altijd in rekening gebracht.

Worden de parkeerkosten in rekening gebracht?
Helaas moeten wij de parkeerkosten in rekening brengen. Heb je een extra parkeerkaart? Geef deze dan aan de stylist, dit voorkomt extra kosten. Indien je in een hotel verblijft is het ook vaak mogelijk in de parkeergarage van het hotel tegen een gereduceerd tarief of zelfs gratis te parkeren. Laat dit de stylist weten zodat we geen onnodige kosten in rekening hoeven te brengen.

Bererekenen jullie extra kosten indien de afstand tussen de locatie van de proefsessie en op de trouwdag groot is?
Indien onze stylist veel reistijd kwijt zal zijn omdat bijvoorbeeld de afstand tussen de locatie van de proefsessie en de locatie op de trouwdag groot is, kan het voorkomen dat wij extra kosten in rekening moeten brengen. Uiteraard zal dit altijd vooraf op de offerte worden vermeld.

Hoe weet ik of jullie nog beschikbaar zijn op mijn trouwdag?
Zodra wij het online boekingsformulier binnen hebben checken wij direct de beschikbaarheid en binnen 2 a 3 werkdagen sturen wij de opdrachtbevestiging op.

Komen jullie ook bij mij aan huis?
Onze service is er op gericht dat wij zowel voor de proefsessie als op de bruiloft aan huis komen. In sommige gevallen is het mogelijk dat de proefsessie bij ons of in de studio van de bruidsstyliste wordt gehouden. Dit gebeurt altijd in overleg.

Ik trouw in het buitenland. Is het mogelijk dat jullie mijn bruidskapsel en make-up verzorgen?
Onze stylisten komen ook in het buitenland naar je toe. Uiteraard wordt wel een extra toeslag voor reis- en eventueel verblijfskosten berekend. Een prijsopgave kan je opvragen via het online offerte formulier. We komen graag naar je toe om je bruidsstyling te verzorgen!

Verkopen jullie ook haarstukken en haaraccessoires?
Wij verkopen aan onze klanten haarstukken. Daarnaast heeft The Beautiful Bride Company de grootste online bruidswinkel  voor bruidsaccessoires zoals curlies, tiara's, haarkammen, bolero´s, sluiers, ringkussentjes, gastenboeken, trouwjurken en andere trouwacccessoires verkocht worden. Wij hebben een zeer groot assortiment bruidsaccessoires van A-merken zoals Poirier, Emmerling, Achberger, Bianco Evento, Lilly, G. Westerleigh, Rainbow Club en hanteren zeer aantrekkelijke prijzen! Daarnaast verzenden we gratis naar Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk. 

Kan mijn kapsel en/of make-up ook 's avonds bijgewerkt worden?
Uiteraard kan dit. Het is mogelijk ‘s avonds op je trouwlocatie je kapsel en bruidsmake-up te laten bijwerken. Wij komen dan graag naar je toe voor een touch up.

Werken jullie met eigen stylisten?
The Beautiful Bride Company werkt met een team van 12 eigen stylisten. Ons stylisten staan op onze website vermeld. Bij extreme drukte werken wij soms samen met andere stylisten waarvan wij de kwaliteit garanderen en die vaak al vele jaren met ons samenwerken.

Hoe moet ik betalen?
Indien je bij The Beautiful Bride Company een bruidsarrangement boekt, vragen wij 30% van het totale bedrag binnen 14 dagen aan te betalen. Wij verzoeken je het restantbedrag binnen 14 dagen na de proefsessie te voldoen.

Waarom willen jullie dat ik vooruit betaal?
Als bruid wil je er uiteraard zeker van zijn dat wij de datum voor jou beschikbaar houden. Aangezien wij maanden van te voren alles inplannen willen wij graag zeker zijn van jou als cliënt.

Hoe garanderen jullie de kwaliteit van de bruidsstyliste?
Al onze bruidsstylisten zijn geschoolde professionele haarstylisten en visagisten met meerdere jaren ervaring. Daarnaast volgen onze stylisten enkele malen per jaar workshops om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Tenslotte vragen wij aan elke bruid achteraf een enquete in te vullen waarmee we een goed beeld krijgen van de geleverde kwaliteit door onze bruidsstylisten. Door te boeken bij The Beautiful Bride Company ben je verzekerd van een professionele bruidsstylist.

Stel ik ben toch niet tevreden met het resultaat bij de proefsessie.
Uiteraard gaan wij er vanuit dat wij alle bruiden tevreden kunnen stellen. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat je niet tevreden bent met het resultaat dan kan je dat na de proefsessie direct bij de bruidsstylist aangeven. Wij zorgen er dan voor dat er een andere styliste langs komt voor een tweede proefsessie. Stel dat je je na de proefsessie toch nog bedenkt, dan moeten we helaas de kosten voor de proefsessie in rekening brengen. De kosten voor het bruidskapsel/make-up op de trouwdag zelf ben je dan niet verschuldigd. Zie Algemene Voorwaarden.

Stel dat mijn bruidsstylist ziek is op mijn bruiloft?
Door te boeken bij The Beautiful Bride Company ben je niet alleen verzekerd van een prachtig resultaat, maar ook van de zekerheid dat bij onverwachte omstandigheden (zoals ziekte) een vervangende bruidsstyliste snel ter plaatse kan zijn. Onze stylisten maken tijdens de proefsessie aantekeningen van alles wat is afgesproken zodat een andere stylist het eventueel kan overnemen.

Hoe is jullie bereikbaarheid buiten kantooruren, bijvoorbeeld i.v.m. calamiteiten?
Buiten onze kantooruren zijn wij op de dagen dat onze klanten trouwen altijd bereikbaar. Mocht er onverhoopt iets mis gaan dan kan je ons altijd bereiken. Voor meer informatie kan je terecht op de contactpagina.

Onze bruiloft gaat door omstandigheden niet door, kan ik nog annuleren?
Ja dat kan. Lees in onze Algemene Voorwaarden meer over onze annuleringsvoorwaarden.

Geven jullie ook workshops?
The Beautiful Bride Company verzorgt workshops bruidskapsels en bruidsvisagie voor professionale hairstylisten/haar-professionals en visagisten. Daarnaast geven wij ook incompany workshops/trainingen voor kapsalons. Voor informatie kan terecht op onze overzichtspagina workshops.

Wat houdt het Partnerschap van Wedding and Wishes in?
Via Wedding and Wishes maak je kans op € 10.000,00 voor je droombruiloft. 

Wat houdt het Keurmerk Trouwen in?
Dit betekent dat The Beautiful Bride Company als één van de weinige Make-up en Hairstylingsbedrijven het Keurmerk Trouwen heeft ontvangen van de Nederlandse TrouwBranche Organisatie (NTBO). De geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden van The Beautiful Bride Company zijn in overeenstemming met de door het NTBO opgestemde gedrags- en kwaliteitsnormen. De (her)toetsing vindt jaarlijks plaats. Als bruid wil je op je trouwdag toch het beste!

Staan jullie ook op beurzen?
The Beautiful Bride Company werkt regelmarig mee aan beurzen. Voor een compleet overzicht verwjzen wij graag naar de agenda voor trouwbeurzen en events. Wij ontmoeten je graag op één van de beurzen.